joi, 12 noiembrie 2009

Cu sondaju'...




Azi m-or sunatara astia de la INSOMAR, sa ma intrebe de santate:

El: Buna seara, de la INSOMAR va deranjez. Aveti cateva minute pentru cateva intrebari?
Eu: Da, sigur...
El: Sunteti la curent cu proiectul lui Traian Basescu de Referendum?
Eu: Da, normal!
El (incantat): Si? Il sustineti?
Eu (cenzurandu-ma in ultima secunda de la un "mi se rupe!"): Nu, mi-e total indiferent.
El (evident dezamagit): ...Oh. Mergeti la vot?
Eu: Binenteles, e important.
El (cu speranta in voce): Si cu cine votati?
Eu (total): Cu PNL!
El (total dezamagit): Am inteles, va multumesc, o seara buna...

E posibil sa fiu eu paranoic (de fapt, asta e un lucru cert), dar am avut din primele secunde impresia ca vorbesc cu un telefonist de-al SRI-ului. Probabil omul era doar angajat INSOMAR, asa cum s-a si recomandat, dar tonul vocii si felul in care a incheiat brusc conversatia mi-a dat de inteles ca acest institut nu este deloc obiectiv. Din contra! Senzatia permanenta a fost ca discut cu un suporteras Basescu, care sa astepta sa-i ridic in slavi patronul spiritual. Ei bine... TEAPA!

Ceea ce totusi ma face sa cred ca INSOMAR-ul asta nu e tocmai cum trebuie sa fie este sondajul afisat pe prima pagina sa site-ului lor, in care Base si Geoana sunt la egalitate 31-30% electorat. Mai ca nu-mi vine sa cred! Chiar deloc. E totusi posibil, nu zic nu, ca intr-adevar procentul cretinilor scelerati (vorba lui Mircea!) din tara asta sa depaseasca asteptarile mele si, intr-adevar, atatea milioane de oameni chiar sa-si doreasca sa se realeaga chelul. Trist. Trist in ambele cazuri.

Ce m-a distrat putin a fost explicatia pe care Google mi-a oferit-o cand am cautat "INSOMAR": el mai cunoscut institut roman de studii de opinie si marketing: sondaje de opinie, barometre social-politice [...]". Sa-mi fie cu iertare aroganta prematura de proaspat ofiter de marina, dar barometrul este un instrument de masurare a presiunii atmsoferice! Presiune atmosferica, nu doar presiune sau variatii ale cuvantului! Manca-v-as semantica, ba!

...Deci, Traiane... vrei sa fi rata mea?

Niciun comentariu: