duminică, 29 august 2010

De toamna




Am revenit! Au trecut 3 saptamani de cand am ajuns acasa si deja ma simt epuizat de viata din Romania. Pe langa toate porcariile aferente traiului in tara si, in special, orasul asta, resimt si mai grav situatia dementa in care suntem. Faptul ca am intrat in circuitul salariatilor ma face, cred, sa am o perspectiva diferita, mai matura, dar si mai obosita asupra vietii. Am petrecut 4 zile in Vama Veche, saptamana trecuta, unde nu m-a mai impresionat atat de mult stilul de distractie cu care eram obisnuit; exceptand o situatie absolut penibila (despre care am sa-ti povestesc imediat) si paradoxul criza / localuri de lux, chiar si ceea ce a mai ramas din fostul sat de pescari, ceea ce iubeam din suflet acum un an, m-a lasat rece. O fi de vina obisnuinta cu un program strict si cu un mediu inchis...

Cu toate astea, te asteptai sa revin mai optimist? Sigur, respir usurat stiind ca nu trebuie sa-mi adun maruntisul pentru a-mi cumpara un pachet de tigari, dar cu siguranta m-am intors mult mai abraziv decat am plecat. Chiar saptamana trecuta, claxonat pe trecerea de pietoni de un prieten (drept gluma), aproape m-am repezit la soferul pe care nu-l recunoscusem - inca un cuvant sau gest si m-as infipt in el...

Azi mi s-a amintit ceva ce fie am uitat, fie, cumva, printr-o gluma a sortii, nu am aflat niciodata. Inca nu stiu exact despre ce este vorba, fiindca nu mi s-au dat toate datele, dar vorbesc despre un incident care a facut (pare-se) mare valva la momentul respectiv, in care era implicat unul din fratii Mazare, un iaht, niste droguri si moartea unei tinere care, din cate am inteles, fiind rupta de drogata sau beata, a cazut peste bord si a nimerit in elicea ambarcatiunii. Cat de exact relatat este evenimentul nu are absolut nici o importanta! Ceea ce este important e faptul ca Google nu imi gaseste nici un articol despre asa-zisul accident, in schimb imi ofera date foarte interesante, cum ar fi pagina personala a lui Radu Mazare si cea a fratelui acestuia, precum si o pagina dedicata primarului pe Wikipedia. Sa-ncremenesc! cum ar zice vara-mea. ...Buuuun, asta e punctul 1.

Continuam cu zilele Timisoreana si concertul de seara trecuta, la care am asistat de pe malul unei peninsule Constantene ajunsa intr-un hal deplorabil. Nu, deplorabil este putin spus! Infinit de putin. Ceea ce am putut vedea ieri, incepand de la strazi si trotuare, si terminand cu oamenii ce populeaza ruinele (fiindca nu le pot spune case) din zona, este imposibil de conceput intr-un oras ce se vrea a fi european. Punctul 2.

Varul meu, Cosmin, a avut o idee geniala: sa facem un proiect pe care sa-l trimitem la televiziuni, in care vom prezenta fotografic, video si textual (cu documente) halul in care mafiotul asta ordinar a adus Constanta. Nu stiu daca vom realiza ceva sau daca ne vom urni din comfortul nostru pentru a incerca, dar cum ma stiu drept campion al cauzelor pierdute, voi incepe sa lucrez la el chiar de maine. L-am anuntat si pe Radu, cu un comentariu lasat pe blogul lui (ca omul are timp sa scrie, pe langa paintball, sporturi extreme, dans pe faleza cu brazilience, plimbari cu blonde prin oras, parade de moda si aparitii la talk show-uri), ca ne vom implica in acest lucru, asigurandu-ma ca stie exact ce cred despre el.

Cam atat pentru acum. Mai am de spus doar ceea ce am promis la inceput, in legatura cu momentul dificil din Vama. Am stat 4 zile la una din pensiunile locale, dar in ultima seara mi-a fost dat sa aud, pentru prima oara in locul respectiv, manele la maxim. Initial am crezut ca este o gluma proasta, ca vecinul petrecaret din curtea alaturata, care ascultase toata ziua Mafia si Parazitii, a gresit playlist-ul. Nu! Puletele de 18 ani, pentru care, am realizat, mesajele din textele formatiilor amintite erau complet inutile, isi sarbatorea majoratul! ...Bun, nimic exagerat in afara volumului boxelor. Credeam eu. Cand depasise deja limita... bunului... sau, ma rog, a unui simt, am ramas perplex, asigurat de proprietareasa pensiunii ca n-are nici un rost sa chemam politia, fiindca stiu deja despre ce e vorba si fusesera rugati (whatever the fuck that means) sa nu intervina. In traducere, legea se aplica doar pentru unii!

...Nu stiu daca am fost destul de coerent in cele spuse. Este tarziu si fac un efort, dar vreau sa se stie, in caz ca (si nu rade, ca se intampla mai des decat crezi) am vreun "accident" dupa ce mi-am exprimat parerea despre liderul neinfricat al Constantei. Pe curand.

Un comentariu:

Radu spunea...

Buna ziua,

As fi interesat de un link-exchange intre motruinfo.ro si blogul dvs. Daca sunteti interesat astept un email pe admin@motruinfo.ro

Cu respect,
Ursu Radu

(Dupa vizualizare as avea rugamintea ca acest comentariu sa fie sters)
PS: Va rog includeti link-ul si titlul dorit pentru a va adauga.