joi, 7 mai 2009

Pregatiti coliva!


Nu, n-am de gand sa mor, dar sa luam in calcul toate posibilitatile...


Una, foarte probabila, este iminenta cadere nervoasa ce ma paste. In pragul colapsului, marturisesc ca te-am apreciat - macar pentru cuvinte aruncate-n tine (uneori poate ca intr-un zid)... macar ca n-am vorbit singur si m-a auzit doar ecoul. Si daca tot este ora marturisirilor, de ce sa n-o spun din start, fara alte disparitii misterioase, fara taceri nejustificate? E prea mult pentru mine!

Sunt intr-o pozitie pe care nu mi-am imaginat-o nici in cele mai rele cosmaruri: am 3 examene in urmatoarele 2 saptamani, am inca 3 in saptamanile ce vor urma (restante), am 3 proiecte de facut (printre care si cel pentru diploma), am examenul de licenta de sustinut, am 3 cursuri IMO de urmat pentru a intra in examenul pentru brevet si probabil, foarte probabil, multe alte probleme de rezolvat... Daca-mi dadeai un sut in cap cu toata puterea, tot puteam sa-ti spun, verbal si coerent, ce voi face in continuare - acum nu pot. Nu stiu cum o sa reusesc sa trec peste toate astea fara sa-mi pierd mintile, in conditiile in care nici mediul nu ma ajuta...

Partea I:

"Avanseaza, fa, inainte, daca stii ca tre' sa cobori!" am auzit ieri in autobuz. O toapa urla la alta, care o boscorodea indepartandu-se de mijlocul de transport, dupa ce cea din urma uitase sa se apropie de usa si se repezise sa coboare. Am tras aer in piept - iz de branza si mucegai si salam cu usturoi, imprastiat de pensionarii care ma privesc cu ura. Sunt imbracat in negru si am tricoul meu preferat cu AC/DC pe mine. "...Si batea in toba aia... Dati-o de cap, ba tampitule!" exclama un mos catre vecinul de scaun, povestindu-i o istorie nu atat de indepartata despre (probabil) 1 Mai-ul organizat de Mazare si uitandu-se la fel de veninos la mine. "...Si tinerii astia sunt asa de galagiosi..." adauga partenerului care-l aproba tacit. Ma abtin de la un hohot de ras ce-mi galgaie-n amigdale si intorc privirea spre capatul opus al autobuzului: un cocalar vero-vero se preface ca nu analizeaza fetele care urcasera cu o statie in urma. Are ochelari tip libelula si tricou cu maneca scurta, guler ridicat si dungulite discrete. Si mai are si o freza de cocos, cu parul ud de parca tocmai a iesit de sub dus, si o grimasa tipica, cu buzele curbate intr-un pupic ce s-ar fi potrivit extrem de bine pe fesa mea dreapta. Iar ma abtin, dar un zambet imi scapa nervos. Una din fete mi-l impartaseste... Cobor dezgustat si nenorocos; am pierdut masina pe care a prins-o maica-mea azi. Un tanar, cu bilet necompostat corect (cerneala literelor printate pe bilet fiind stearsa) este bagat in corzi de trei controloare. "Buletinul!" urla ele. "Dar doamna..." riposteaza baiatul. "BULETINUL! Nici nu discutam!" concluzioneaza ele. Tacere nervoasa, priviri jenate, acelasi miros urat de transpiratie si capitularea sub imperiul bunului simt: buletinul este intins, datele sunt luate, o scanteie se aprinde in public. "Este o rusine!" urla un domn. "Chiar asa!" sare si maica-mea "Bine ca amendati copiii cu bilete si toti hotii merg fara!". Si inevitabilul "Noi ne facem datoria...". Baiatul scapa - de data asta - si Medusele coboara cu el la prima statie, fortate de revolta crescanda a celorlalti pasageri. Nu l-au mai dus pana la cap de linie, nu l-au mai jignit, nu l-au mai pus sa semneze procese verbale. De data asta.

Partea a II-a:

Ma cunosti literar. Daca nu, o spun limpede: nu critic eforturile altora. Nu analizez analize, fiindca nu mi se pare corect, onorabil, sa cresc volumul arhivelor mele pe spatele unor oameni ce gandesc. Ii las pe altii sa faca asta, sa se agite, sa se dea martiri, dar azi amintesc de "Sinteza Zilei"...

Mi-a fost mila de saracul Vadim - e infantil si absurd de idealist. Din nou a garantat ca va fi presedinte, ca va umple puscariile, ca a fost furat si ca suntem cu totii furati... Prietene, stim! Stim, dar tu meriti sa fi plesnit, sa te trezesti. Sa intelegi ca n-are nimeni nevoie de tine, intelectualule, invatatule, istoricule, filosofule, politicianule prea doxat sa mori. Avem nevoie de tine sa faci ceva! Avem nevoie de tine in opozitie, asa nebun cum esti, modelat cu diplomatie, cu moderatie, cu tact...

"Traiane, eu sunt cel care te duce pe tine la parnaie, pustiule! [...] N-ai lasat loc de "buna ziua"! Te-ai purtat ca o fiara!"... Nu e ciudat cati suntem care aprobam asta? Si ca reperele lui C.V.T. coincid cu ale tale?

In alta ordine de idei, mi-am calcat pe cuvant si, manat de curiozitate si o recomandare mai veche de-a lui Badea, am aruncat un ochi pe bloggerul unui alt constantean, pe numele lui de scena Arhi...

Omul asta este un monument de banalitate si prostie si vulgaritate gratuita. Un rahat frumos parfumat, ornat cu sclipici si mediatizat la greu... Ca na!... Da bine! Cum dracu' sa nu dea, cand este imaginea romanasului de rand, cu burtica si peste de cristal pe televizor si tablouri de duzina pe pereti? Si ce frumos vorbeste el despre nimic... N-ai cum sa intelegi repulsia mea pentru acest personaj fara sa cunosti intreaga istorie: Arhi se lauda cu prezenta in diverse topuri romanesti cu trafic major si popularitate in blogosfera. Mai mult, scoate bani bunicei din ceea ce face, fiind la cei 40 de ani aproximati, blogger de meserie. In realitate, cum spuneam, n-are pic de valoare literara si nici macar jurnalistica; nu are subiecte, desi posteaza de trei ori pe zi, si foloseste cat de mult si des poate limbajul colorat. Probabil incearca sa compenseze pentru ceva... Cu siguranta vrea sa impresioneze pustanii care casca gura la astfel de exprimari. Si 2/3 din publicul pe care-l avea "Vacanta Mare" (inainte de decesul lui Dan Sava) erau copii, salivand prosteste la vulgaritatea poantelor si nu amuzandu-se de mesajul in sine - cam asa si cu Arhi...

In ultima confruntare cu stimabilul am sfarsit crucificat pe blogul lui si bombardat cu bolovani de publicul fidel, care ma si alinta cu diverse apelative nedemne de amintit. Motivul a fost simplu: i-am batut obrazul dupa ce a postat o poza, modificata in Photoshop, in care se afisa cu un teanc de euro, lant de aur si ochelari de soare, si l-am criticat pentru "cacatul" cu care arunca in stanga si-n dreapta. Mai mult: a molipsit-o si pe Bad Pitzi care, in ultima vreme, nu se jeneaza sa se exprime cu "ma fute o lene..." sau "ma pis pe...".

Ieri Arhi s-a intrecut pe el; te rog sa citesti cu ochii tai. Sa-mi spui daca tu crezi ca jegul asta bloggeristic merita 47 de comentarii.... Pentru ce, frate? CE este de discutat? Te rog, lamureste-ma!

Bun... Despre ce vorbeam? Ah, da! Probabila si inevitabila cadere nervoasa... Deci pregatiti coliva! Fie eu, fie putinul intelect sanatos ce mi-a ramas o sa crape sub tortura, intr-un mod extrem de brutal... Dar pana atunci, pentru toti si toate lucrurile care ar merita dar nu ma vor avea pe constiinta:

5 comentarii:

danadorian spunea...

Fara prosti nu ar exista destepti. Fara mediocritate nu ai recunoaste varfurile. Fara masa otevista, indiferent de locul pe care il alege sa se exprime, prostii si mediocritatea ar iesi pe strazi. Asa, stau dracu' acasa, fac "reiting" si dau 47 de comenturi unora la fel ca ei. Mai tii minte intrebarea pe care mi-a pus-o, in 2002, Andrei Gheorghe? Eu stiu de ce parte a iadului sunt.

Tomcat83 spunea...

Am intrat. Multumesc pentru invitatie (nu stiu cum as fi lasat impresia ca ma intereseaza mondenul), dar chiar nu esti genul meu. Succes.

liliana spunea...

Am mai citit din ceea ce ati scris .Am aflat de dvs.de la baiatul meu care va apreciaza foarte mult.Aveti talent,merita a continuati.chiblyr

Tomcat83 spunea...

Doamna, sunteti a doua persoana care mi se adreseaza cu "dumneavoastra" in ultima vreme si chiar nu este potrivit. Am 26 de ani, nu sunt casatorit, nu am copii si nu merg la serviciu (inca). Va rog din sufletul meu de narcisist obsedat de tineretea vesnica: spuneti-mi "tu" sau Andrei. Multumesc. :)

Anonim spunea...

hey Andrei. am rasfoit 1 pic blogul tau. iti las coment aici ptr k am vazut filmuletul cu chef din south park ;)) south park ruleaza @-) (nu stiu daka esti fan sau nu )(au ajuns la sezonul 13). ai grija d tine si... have fun