vineri, 30 octombrie 2009

Apolitico-liberal


Ma chinuiesc de cateva zile sa scriu despre campania electorala. Alaltaieri chiar terminasem un articol, dar m-am razgandit in ultima secunda si am inchis browser-ul. Pur si simplu nu simt in mine nevoia sau obligatia sa ma implic in vreun fel; e foarte posibil sa fie comoditatea mea exagerata, dar parca ceva nu este cum ar trebui sa fie. Pe de alta parte e posibil sa nu fi fost momentul potrivit sau chiar sa fi avut nevoie de acest ragaz pentru a-mi pune gandurile in ordine si preferintele in tablou. Am avut chiar azi o discutie in care mi-a placut sa-mi aud vocea - e groaznica si nu pot canta nici batut cu urzici, dar cuvintele sunau altfel, ca si cum m-as fi convins singur. Nu, nu e autosugestie, e certitudinea faptului ca fac ceea ce trebuie...

Am descoperit un local minunat (si ma rog sa nu il inchida si pe asta), langa Sala Sporturilor, numit "Friends & Co.", unde am baut cea mai buna cafea din oras. Nu pot sa-mi asum descoperirea, si-asa tarzie, fiindca am fost dus acolo de un coleg. Am stat vreo ora la masa, am baut minunatia aia, si am discutat de toti si toate, inclusiv iminenta campanie. Am spus-o acolo, am spus-o si mai demult, o repet: nu cred in nimeni, nu inghit galusti politice, nu halesc propaganda. Ieri chiar m-a bufnit un ras infundat cand am vazut din autobuz pancartele electorale ale lui Basescu; scria cu litere de tipar, pe prea-cunscutul fundal oranj: "In Constanta votam Basescu!", apoi, dedesubt "E de-al nostru!". Uite, iar am inceput sa rad... Si mai tari sunt afisele lui Oprescu, sustinut de Iris. Da, baietii canta pentru dracu'-stie-ce intalnire si-l sustin pe candidatul cadaveric. Si poza! Sa nu uit poza: pe Mamaia are ditamai panoul pe care, fara doar si poate, Sorinel troneaza in cea mai fotogenica postura a lui. Daca treci pe-acolo, ai sa intelegi ironia.

La pranz am vorbit si cu mama despre subiectul asta. Ea e PNL-ista in acte, eu sunt liberal doar in mentalitate, dar pe subiectul asta convergem spre un punct comun: Crinisor. Dar sa-l pastram pentru final si sa revin la idee: Geoana nu. Cum ii spuneam si ei, Geoana e un tip extrem de scolit si singurul, din cate stiu eu, cu studii in domeniul politicii. Ziceam ca l-as vota. Rectific: l-as fi considerat in scopul asta DACA as stii ca nu votez partidul. Lumea uita si e o mare problema. PSD-ul a fost cel mai mult la guvernare. Sunt rai, prosti si ignoranti, dar fiindca nu fura pe fata, in momentul asta sunt probabil cea mai viabila alternativa pentru individul orb talk show-urilor politice. Rezumand, Geoana n-ar fi rau, doar ca are un singur defect: vine cu o intreaga familie de oi negre.

De Vadim si Becali n-am ce sa zic mai mult decat e evident. Apropos: ai vazut sau macar auzit promo-ul lui Cornelus? Nu le-a luat mai mult de 10 minute sa-l conceapa: "C.V.T. e singurul care s-a luptat cu mafia in ultimii 20 de ani! Votati-l ca sa infunde puscaria cu mafioti!" ...Mai mult sau mai putin. Serios. omul asta are nevoie de o alta platforma de campanie. Prietene! Stim melodia pe de rost si suna ca hit-ul verii 2008. Cat despre amicul Gigi, ce sa mai zicem? Sunt convins ca nu e rau intentionat, dar, saracul, e mai limitat decat doreste sa para. Deci si astia ies din scena...

Revin putin la Basescu: aseara au scos baietii de la Antena 3, pe tava, frumuseste de scrisoare. Cu drag, din partea lui Omar, pentru doctorul Iassin. Nu-s eu foarte la curent cu cele intamplate in perioada rapirii jurnalistilor in Irak si nici cu desfasurarea de fapte ce a avut loc atunci, dar mi se pare EXTREM de suspect totul. Ca Basescu a fost mai mult sau mai putin implicat intr-o magarie, asta e o certitudine, dar ce mi se pare cu adevarat dubios si ma impinge spre paranoia e timing-ul: de ce acum? Cu o luna inainte de vot, brusc si de nicaieri, rasare corespondenta asta (prost codata, dupa parerea mea), care incrimineaza destul de evident pe cel mai vizat dintre candidati. Ca Antena 3 da cu pietre in Presedinte, asta nu reprezinta nimic nou sau neobisnuit. Si totusi... Care-i faza? Pai, sincer, cred ca nu e nici una: e doar un alt bolovan pe care Traian trebuie sa-l poarte atarnat de gatlej si-atat. Cine crede ca Basescu infunda puscaria datorita acestui document, sa ridice mana! ...Nimeni? Asa ziceam si eu.

Hai cu Antonescu! ...Mi-e lene. Sincer. Mi-e scarba sa-l fac ceea ce nu e. Si nu e multe, asa ca trebuie (da, trebuie) sa-l scot intr-o lumina pozitiva. Ma simt ipocrit spunand ca e cel mai bun, cu atat mai mult cu cat m-am declarat apolitic. Mai mult, contravine cu ideologia partidului propriu si personal (iti mai aduci aminte de Muia Europei), cum ca noi ii sustinem pe toti si nici unul! Da, asa e, dar in conditiile date, analizand strategic cursul evenimentelor, pot spune ca e singurul om ce reprezinta o sansa (nu o certitudine) ca am putea iesi din cacat. I-am admirat mereu pe liberali si, evident, Crin e mai bun decat Tariceanu si cu siguranta mai bun ca Basescu. Nu-l cunosc in detaliu, nu i-am acordat niciodata prea multa atentie, iar asta mi se pare exact punctul lui slab: nu are "coaie". Stiu, nu suna frumos, dar pentru mine politica e la fel ca muzica: Freddy Mercury il bate intotdeauna pe Jason Mraz. Asta e, nu suport lamentarile, nici pe versuri, nici in politica. Nu spun ca Antonescu e un plangacios, dar nu-l vad la fel de infipt ca altii. Mi-e teama ca e un nou Emil Constantinescu ce, cu un exces de zel si curaj expulzat prematur, vrea o revolutie care se va termina, aproape inevitabil, in pre-amintita lamentare. TOTUSI! Antonescu urmeaza in limitele bunului simt un model european. I-am vazut asa-zisele scapari, duelul cretin cu Boc din Parlament si altele, dar am realizat in acelasi timp un alt lucru, in mod accidental. Din experientele personale am vazut ca intre porci, manierele-s inutile si au chiar un efect distructiv asupra propriei persoane. Normal! Sacii astia de balegar vorbesc alta limba! Deci nu inlatur posibilitatea ca Antonescu s-a porcit intentionat, cat sa arate ca nu e o domnisoara de pension, cat sa castige de partea sa o parte din electorat. Si a reusit! Prima motiune de cenzura ce a trecut de vot. E ceva...

Da, ideea asta e: votati-l pe Crin Antonescu! Este un candidat la fel de puternic precum Basescu, are finetea lui Geoana, are pasiunea (poate mascata) a lui Vadim si are potential. Mai mult, intr-un ipotetic tur II Basescu - Geoana, ambele alternative sunt groaznice: inca 5 ani de abuzuri publice nepedepsite si frustrare sau inca 5 ani de PSD (asta spune totul). Intr-un ipotetic tur II Basescu - Antonescu, PSD-ul nu va da in veci voturile lui Basescu, deci trebuie sa-l ajutam sa ajunga pana acolo.

Uite ca pana la urma am scris mai mult decat trebuia! ...Si inca nu-s convins. Dar n-avem de ales. De data asta CHIAR nu avem: Basescu nu, PSD nu, nebun sau cioban nu. E criza, mergem in jos, totul se scumpeste, deci e ultima sansa pentru a evita ceea ce eu cred ca va fi un razboi civil. Despre asta in alta zi... Ce descoperisem misto...? Ah, da! Piesa, nu artista.



Later Edit: Ca sa priceapa si D. si fiindca n-am gasit -exact- imaginea de pe banner, Sorinel pozeaza cam asa:

Un comentariu:

D. spunea...

fa o poza, plsss ! altfel n-am cum sa inteleg ironia :P

D.