luni, 16 noiembrie 2009

De luni, cu avant...



Hai s-o luam asa, de luni, mai puternic, ca poate se mai trezesc niste melci portocalii din hibernare si realizeaza si ei ca au o culoare nenaturala...

Imi doream de foarte mult timp sa fac un top al celor mai puternice lucruri din lume. Daca ma intrebai acum un an care este cel mai puternic lucru, ti-as fi raspuns, fara sa stau pe ganduri, ca raspunsul este dragostea. Din fericire (sau din pacate - depinde cat de mult tii tu la optimism si pozitivitate), mi-am revenit intre timp si mi-am schimbat viziunea drastic si realist, dandu-mi inca o data seama in ce societate mizerabila traiesc. Totusi, de cateva zile, noul meu raspuns la intrebarea de mai sus a intrat in conflict cu un alt concept, acela de TUPEU (sau chiar nesimtire, uneori confundandu-se unul cu altul). Spun asta fiindca traiesc in Romania si, asa cum am spus-o si mai demult, perceptia mea asupra realitatii este complet marcata de acel tupeu inimaginabil cu care politicienii, barbati si femei, raspund in fata unei acuze fondate si reusesc (incredibil cat de des!) sa intoarca situatia in favoarea lor. Cine n-a vazut confruntarea dintre Crin Antonescu si Traian Basescu, are acum ocazia s-o vada sub forma unui fragment:



Crin a vorbit, ca de obicei, senzational si m-am trezit chiar murmurand la un moment dat "Ce uppercut la pateu si-a luat Baselu...", dar entuziasmul meu, la fel ca si al tau banuiesc, s-a dus dracului cand nesimtitul asta chelios a incercat sa intoarca situatia in favoarea lui. Cum poti, domnule, sa aduci in discutie tragedia prin care a trecut Antonescu, cand sotia lui s-a sinucis fiindca avea cancer si traia niste chinuri groaznice, identificandu-l ca fiind vinovat de cele intamplate? Cum sa ai tupeul ordinar si nesimtirea sa-i ordoni sa-si ceara tot el scuze? Cum poti sa mai deschizi gura, cand tu ti-ai promovat fiica inculta si analfabeta, ti-ai aparat parasuta ministro-fotomodela si ti-ai ascuns marlanca manglitoare de justitie? Dar, mai grav, cum poate un public sa aplaude acel raspuns care e pe cat de jignitor, pe-atat de evaziv si nepotrivit?

Nu stiu daca cel mai puternic lucru din lume este tupeul. Parca pe-afara inca se mai iau in considerare, ca factori alteranti, adevarul si ratiunea. Nu, lacomia e cel mai puternic lucru din lume si cea care ne face sa batem pasul pe loc, sa involuam chiar, sa ne distrugem atat ecologic, social, cat si intelectual singuri. Aici totusi, in tara in care nimic nu pare sa mai aiba sens, tupeul e rege si el decide ce este comun acceptabil ori nu. Ma rog sa ne trezim din coma pe care ignoranta si acest tupeu jegos ne-au indus-o!

Cat despre melcii portocalii... Poate isi vor da si ei seama (sper din suflet!) ca nu cata panarama faci, cat tupeu ai si cat de tare vorbesti sunt calitatile unui lider bun, ci cat de decent, de european si de intelectualo-rational te manifesti atat in actiuni, cat si in discurs. Mandatul lui Basescu a fost un mare "ha-ha", o luare la misto a intregii tari si un "mi se rupe de ce credeti voi" constant, adresat poporului, in timp ce el si aghiotantii lui furau cu sacii pe umar... Va rog din inima mea de om care vede emigrarea ca ultima alternativa: votati-l pe Antonescu si hai sa ne lispim de badaranie, sa incercam macar pentru urmatorii 5 ani, sa fim occidentali, si nu fim tot sclavi consecventi ai unui regim corupt si patat de educatia politica pre-'89!

N.A. Sincer spun ca nu-mi doream sub nici o forma sa abordez confruntarea C.A. - T.B. ca si subiect de blog, dar am revazut scena ceva mai devreme si pur si simplu nu m-am putut abtine. Urasc sa scriu despre ce scriu toti ceilalti, dar vreau sa fie clar ce parere am in legatura cu acest subiect, fiindca sunt pana la urma si fondator de opinie. Mai mult, nu pot si nu voi sta pe margine, atunci cand un om respectabil, de calibrul lui Antonescu, este atacat atat de josnic! Rusine sa-i fie, de o mie de ori, acestui om de nimic, care ne conduce...

Niciun comentariu: