vineri, 20 noiembrie 2009

De sezon.



Nu stiu cum sunt altii, dar eu am regrete mari la capitolul istorie, si nu din cele absurd nationaliste, ci din contra. Acum, ca alegerile-s la 2 zile distanta, sunt tot mai convins ca fac alegerea corecta si tot mai multumit ca, in sfarsit, am optiunea sa votez ce-mi place: un individ care, daca nu e european, macar incearca din toate puterile sa fie. Promovarea suplimentara e inutila - toti stiu ca-l votez pe Antonescu si ca sunt liberal (nu PNL-ist), deci revin la idee...

Ma scoate din minti claustrarea mentala cu care unii traiesc si se bat cu pumnul in piept ca romanii au tinut mereu la valorile si cultura lor si ca nu s-au lasat cotropiti. Serios? Amice, uita-te in jur putin si arata-mi tu cu atentie care sunt acele valori si cultura, apoi spune-mi daca a meritat cu adevarat. Cosmin a lansat o ipoteza mai demult (extremista, asa cum ii place lui), ca daca Hitler ar fi castigat razboiul, toate natiile aliate lui ar fi trait excelent si omenirea s-ar fi dezvoltat din toate punctele de vedere. Nu-s de acord fiindca, personal, cred ca omul era cu adevarat nebun si masacrul nu s-ar fi rezumat numai la crimele de razboi... Si totusi, conceptul nu e rau - ce s-ar fi intamplat daca nu ne-am fi batut ca prostii "sa ne aparam glia stramoseasca", ci am fi ajuns la un acord cu Imperiul Otoman? Sau cu cel Austro-Ungar? Raspunsul e simplu: am fi evoluat mult mai repede. Fiindca daca stai sa te gandesti, domnitorii ce-au condus tara spre sfarsitul erei monarhiei nu prea erai 100% romani. Unii chiar deloc.

Si-asa ma intorc la zilele noastre, subliniind porcariile pe care tot ai nostri le-au savarsit cand au avut ocazia sa iasa din cacat. Dupa '89, mai multe natii s-au oferit sa ne imprumute modelul lor administrativ, pentru a trece mai usor si mai repede de la comunism la capitalism. Dar romanul, vajnic pastrator al comorilor nationale, a refuzat categoric! Normal! Cum sa fure el, daca se baga japonezu' peste el? ...Si te intreb atunci: nu merita sa le spargem capetele astora cu nationalismul lor imbecil? Cu mandria de a fi roman si incapatanarea asta cretina care ne ucide generatie cu generatie?

Iti mai spun ceva si nu mai pomenesc de alegeri decat luni: daca Antonescu nu trece de turul 2, am pus-o. Rau de tot. Cine citeste ce zic acum sa tina minte bine cuvintele astea, pentru ca voi reveni la ele in nefasta varianta ca Geoana merge mai departe cu Basescu...


Un comentariu:

D. spunea...

Ah c'mon !! Don't say that ! Nu'i deloc nostim scenariul tau ! Cobe..

N-am chef sa ma enervez iar cu subiectul asta..

D.