joi, 19 noiembrie 2009

(In)glorious Basterds

Trebuie sa recunosc: nu e ceea ce ma asteptam. Luand in vizor ultimele productii ale lui Tarantino, speram si imi inchipuiam ca filmul asta o sa fie un "Kill Bill" intr-un decor World War II. De fapt, nici nu aveam ce alta concluzie sa trag si banuiesc ca nimeni nu si-ar fi inchipuit altceva vazand trailer-ul...

Filmul e lung. Foarte lung, cu mult dialog si putine scene de actiune, iar finalul e fantezist... Inainte sa continui vreau sa lamuresc ceva. Nu il ridic in slavi pe Quentin, dar punand in balanta filmele lui, cele bune si cele proaste (da, are si asa ceva), imi place. L-am urat cu pasiune cand a facut o critica imbecil de buna filmelor rusesti "Night Watch" si "Day Watch", pe care, personal cred, s-au cheltuit inutil o groaza de bani. Si totusi reuseste sa ma surprinda! "Inglorious Basterds" e un film care merita vazut! Nu pentru baile de sange, rare dar abundente, nu pentru scenariu (fiindca e un remake), ci pentru starea pe care o induce. Dialogurile lungi te trag in poveste, regia te face sa zambesti macarbu si, intr-un final, constati ca e un film complex, care-ti va ramane in minte pentru multa vreme.

Desigur, parerea mea e pur subiectiva - imi plac filmele in care baietii rai o incaseaza asa cum trebuie, in care am satisfactia pe care realitatea nu o ofera. Ce bine-ar fi daca dreptatea ar triumfa si-n societatea noastra...! Cate capete ar fi rupte cu o bata de baseball ma intreb... Revenind. Piticii de forum (vezi Filelist sau site-uri de genul) au dat niste note foarte proaste filmului. Chiar inainte de a aparea in formatul asta vizionabil, pulifricii in cauza (al caror film preferat e Saw 'Nspe) s-au apucat s-arunce cu noroi; normal, la fel ca si in cazurile celor doua filme "Batman" cu Christian Bale, dependentul de Telesync-uri (filme trase din cinema, cu sunet groaznic si aproape nevizionabile) n-a avut ce sa inteleaga fiindca e mult prea imbecil. Asadar, daca ai prieteni din segmentul asta, iti recomand sa ii ignori si sa vezi filmul macar pentru "gluma" din final.

Brad Pitt face un rol exceptional si n-ai cum sa nu-l indragesti. Filmul e presarat cu momente comice, umor negru specific lui Q.T., si nelipsitele ploi de gloante, in care toata lumea sfarseste ciuruita. Mai mult nu zic - varul meu a fost "amabil" sa-mi spuna doar doua vorbe care mi-au schimbat deja experienta prin faptul ca stiam, in mare, ce se intampla (merci, Cosmine!), deci n-am sa divulg nimic. Vezi filmul si da-ti cu parerea si-aici. Sunt curios cui i-a mai placut.

Un comentariu:

PurpleCrayon spunea...

Mi-a placut si sincer sunt de acord cu tot ce ai spus. Macar pentru umorul macabru, si tot merita apreciat :D.