miercuri, 9 decembrie 2009

Repecursiuni




Vorbeam aseara cu o prietena pe Yahoo si ii explicam ca scriu, motiv pentru care ii raspund monosilabic si rar. Automat a dedus ca-mi materializam aici, pe blog, niste opinii si mi-a raspuns grabit: "nuuuuu! nu iar politica! m-am saturat". De unde deduc, fiindca nu e singura care mi s-a plans ca vorbesc prea mult despre subiectul asta, ca am exagerat un pic sau "umpic" (cum e acum la moda sa f*ti limba romana) cu atacurile la adresa celor care ne conduc. Sigur-sigur, asta o fi perfect adevarat, dar cum as putea lasa sa treaca neatins acest eveniment major numit Turul 2?

Sincer sa fiu, nu ma incanta ideea de a transa momentul, dar o fac dintr-o nevoie inexplicabila. Deci cui nu-i place, sa nu citeasca - nu gonesc pe nimeni ci doar dau o rezovare fanilor "Adevarul" care "s-au saturat de politica". Asadar, referitor la cele intamplate:

1. Am fost la vot. Am pus stampila pe amandoi. Pe Basescu il urasc la fel de mult cum l-am urat pe Iliescu, iar pe Geoana nu l-am putut vota fiindca echivaleaza cu Mazare. Daca as avea mai multa rabdare in momentul asta, as spune si ce e rau in asta, dar consider ca primarul nostru nu e un subiect placut pentru mine (in primul rand) la ora asta. Ideea e ca am facut ce-am spus: mi-am anulat votul si pot trai cu mine.

2. Alegerile au fost fraudate. Asta nu e o supozitie, e o certitudine. Nu sunt de acord cu Badea, ca Basescu sa fie acceptat drept invingator si ca intreaga clasa politica guvernanta sa fie din PDL. Sunt, in schimb, de acord cu Ciutacu, cum ca aceste contestatii depuse de PSD & Co., insotite de cate zeci de mii de dovezi sustin ei ca au, sunt frectii, iar rezultatul va ramane neschimbat. TOTUSI! In ipotetica situatie in care o repetare a alegerilor va exista, sunt convins ca Basescu va pierde. Motivul e simplu: de ambele tabere, in Turul 2, s-au investit sume uriase pentru manipularea cifrelor. Cred ca, in teorie, nu va exista nici timp, nici bani, nici organizare pentru un nou furt, iar numarul voturilor va fi considerabil apropiat de cel al unui vot real, nepatat.

3. Ma declar invins si naiv. Am afirmat in repetate cazuri, inainte de acest Tur 2, ca Geoana va castiga. Eram ferm convins de acest fapt si nici acum nu inteleg cum s-a putut contrariul. Scuzele mele celor care au sustinut ca Basescu va fi invingator. Si ma bucur ca n-am pus vreun pariu in care sa ies cu penele pe fund in Piata Victoriei in caz ca pierd.

Si atat pentru moment. Cu exceptia cazului in care vreun candidat va fi arestat pentru frauda dovedita sau impuscat de vreun fan al celuilalt, nu are rost sa mai discut despre politica. M-am convins ieri, ascultand dintr-o banca pe genialul meu coleg, care debita din spate tot felul de pareri cu pretentii de adevaruri supreme. E o vorba care spune ca la politica si la fotbal se pricepe tot romanu', si e perfect adevarat. Ascultand ce prostii titanice emitea cretinul trecut de 50 de ani, contrazicandu-se cu toata lumea, indiferent daca interlocutorii erau tineri sau de varsta lui, mi-am dat seama ca si eu fac uneori acelasi lucru. "Nu, ma, iti spun eu cum e!" zicea stimabilul care pe langa laudele despre sine (interminabile!), avea si-un limbaj extrem de colorat, in care referirile la organe genitale nu scapau nefolosite macar o data-n propozitie. Si dupa intreaga tevatura, in care toti erau prosti, inclusiv partidele politice, Geoana, Antonescu, iar Basescu smecher si puternic ca i-a facut -singur- pe toti, am realizat cat de imbecila este intreaga situatie. Om la 50+ ani, care se lauda ca a navigat o groaza de timp, ca s-a lasat pentru a lucra pe post de director intr-un birou, ca a pus bazele localului CTV, iar acum s-a intors la vechea profesie fiindca "s-a desteptat la batranete" si incearca sa plece pe post de Ofiter III, vine sa tina discursuri cu pretentie de invataminte unor pustani ce i-ar fi putut fi copii sau chiar nepoti.

Concluzia este urmatoarea: trebuie sa incerc sa vorbesc mai putin despre politica fiindca daca fiecare dejectie umana (si crede-ma, chiar asta era) isi permite sa sustina astfel de puncte de vedere, dandu-le si asa-zisa valoare prin aerul si comportamentul sau, la care o mana de prosti tineri sa caste gura cu admiatie, atunci cum mai facem diferenta? Ma uitam stupefiat la fetele colegilor care-l priveau aproape balind prost si nu imi venea sa cred. Puteam citi pe chipurile lor ce le trecea prin minte: "uuuuuaaaau! ce bine le zice asta... ce i-a nimerit pe toti, ba...!". Fratioare, mai coboara-ti privirea din luminile ochilor idiotului devenit lider ad-hoc si gandeste pentru tine! Nu mai astepta sa-ti intareasca sau sa-ti demonteze altul argumentele din doua miscari. Sincer-sincer, cum ar zice blonda mea prietena, admir mai mult un om care-si sustine favoritul si nu-l renega doar fiindca am scuipat eu o supozitie, decat altul care e de aceeasi parere cu mine doar fiindca l-am mintit ca regurgiteaza lingouri de aur.


2 comentarii:

Mana spunea...

Cum spuneam, să ne întoarcem la normalitatea noastră :)

Tomcat83 spunea...

Cu multa placere. Si sunt onorat de comentariu, marita imparateasa. :)