marți, 4 iunie 2013

Avocatu' lu' Dracu



Trebuie să-ți placă ipocrizia. Trebuie. Mai ales când stai la masă cu doi oameni care au de două ori vârsta ta și care se prefac că nu se recunosc reciproc drept impostori, care au păcălit meseria până au ajuns în vârf. În mod normal, fiindcă îmi permit anumite lucruri și mă scot, fiindcă-s subtil și elegant când vreau, m-aș fi ridicat de pe scaun imediat ce mi-am terminat cina, m-aș fi scuzat politicos și aș fi evitat trauma psihică provocată de subiectul discutat: tabloide.

Pe scurt, amândoi erau foarte deranjato-șocați, cam cum e stomacul meu după ce întâmpină mâncarea gătită de Rosauro Antitalent (când te cheamă Rosauro n-ai cum să ai talent decât la împins roaba), că cum domne’ să pună paparazzi în nu-știu-ce revistă declarația NEOFICIALĂ a Andei Adam?

Care nu mă știi, și sunteți destui, trebuie să fac un amendament: eu sunt avocatul diavolului. Salut, îmi pare bine. De fapt, nu prea, fiindcă mi-e scârbă să cunosc oameni noi (nu fiindcă ar avea ei vreo problemă, ci fiindcă sunt prea bătrân), dar cum ziceam, sunt subtil și elegant, și vă strâng mâna. Ideea e că atunci când cineva începe să arunce cu bolovani în altcineva, iau partea bombardatului și încerc să văd dacă într-adevăr merită să i se crape țelina într-un mod atăt de brutal (dar și extrem de satisfăcător).În cazul ăsta o fac din plăcere; ni la ea! Cum să nu-i aperi onoarea?

Deci... m-a mâncat în cur și am întrebat: “Dar ce declarație a făcut?” Și mi s-a răspuns ceva foarte neclar, dar am căzut de acord, de dragului mizeriei de conversație, că Anda a afirmat că drogurile / consumul de droguri nu reprezintă un pericol și nu o deranjează. Problema lor nu era declarația, nu era faptul că tabloidele sunt în lumea media precum o  pată de salivă pe pernă, ci că rahatul ăla de “reporter”, care a preluat și publicat ce a zis A.A., a atacat-o pe urmă, reproșând că sunt și părinți care cumpară căcatul lui de ziar, și copii acestora vor fi convinși că drogurile sunt okay. Linia de pe fund? Trebuie cenzurate tabloidele!

Pardon? Cum adică? Păi da, că cum să zici tu așa ceva? Cum să faci o asemenea porcărie? Că na, fata se distra și ea, nu era un interviu oficial, și s-a scăpat. Da, s-a scăpat. Exact despre asta e vorba și, principial vorbind, fute-m-aș în ele de principii, jurnalistu’ pulii n-a greșit cu nimic. E vorba de un adevăr pe care l-a scăpat. N-a scris ceva fals, nu i-a intrat ăleia în casă prin efracție, nu i-a pus coaiele pe frunte și a amenințat-o că o transformă în veceu dacă nu zice că drogurile-s mișto. Păi nu asta e problema…Că ar trebui să fie ilegal să publici declarații neoficiale. Da, da’ nu e. E doar imoral. Și că are dreptate… Dacă citesc copii așa ceva? Dacă citesc copii așa ceva înseamnă că ești un retard care umflă curul tuturor Dan Diaconeștilor și nu ar trebui să procreezi deloc; dar fiindcă ai unul, doi, cinci boraci, care iți fură maculatura neutilă nici pentru șters la cur, poate n-ar trebui, în pula mea, să lași infecția aia de scriitură, cu pretenție de ziar, la vedere! E ca și cum aș intenta process Playboy-ului sau Hustler-ului fiindcp am găsit-o pe fiică-mea cu un vibrator înfipt în cur, încercănd s-o imite pe Pizdulina Futescu, după ce tot eu le-am lăsat pe masa din bucătărie.

Nu e chiar așa, că Playboy-ul nu e Can-Can. Ba da. Chiar așa e. În momentul în care cumperi javra aia de Click sau Can Can sau care dracu’ o mai fi, așteaptă-te la ce e mai rău fiindca meriți să ți se întâmple. Dar nu cere să vină CNA-ul și să cenzureze ceva ce tu ai cumpărat special pentru bârfe, “picanterii” și vedete de bordura.

Apropos: cine gâtu’ morților mamei lui a hotărât că astea-s vedete, mă? Nu-i destul că Monica Gabor a devenit celebră că l-a luat pe limbricul ăla cu membre de bărbat, da’ avem și știri cu soră-sa! Cine pula mea e soră-sa? NIMENI. O nimeni care este soră cu o altă nimeni, care s-a măritat cu un alt nimeni cu bani, pentru bani, apoi a divorțat și a rămas cu o parte din bani. Astea-s exact ca imbecilitățile alea de meme-uri cu truisme de pe Facebook: “E mai bine să ai prieteni decât dușmani”. Jură-tesamoarămă-ta! E mai bine să postezi pseudo-filosofii regurgitate de alțtii și să zici “da, mă, așa e”, decât să pierzi două minute și să te gândești la cât de penibilă ți-e existența și să încerci s-o schimbi.

Așa și cu așa-zisele știri, sterile și complet evidente: Andreea Marin-Bănica și-a cumpărat chiloți. Uau! Șoc! Sau alea cu “uite ce indecent stătea Miri / Ciri / Bibi / Dili pe plajă!” Păi normal, bă boule, că dacă-i înfigi zoom-ul până-n ovare, și Maica Tereza stă indecent în picioare, în biserică, la slujba de Înviere. Dar deviem de la deviere. Că cine dracu’ poate să gândească coerent într-o discuție din asta? Până la urmă care era problema? Că nu reglementează CNA-ul belelele tabloidelor? Na, asta cum ar fi…? Simplu: am avea niște ziare ân plus, minus articolele de calitate. Cu fotografii adevărate, nu fotoșopate. Dar șmecheria e că trăim în democrație și, măcar de dragul iluziei libertății de exprimare, gunoaiele astea trebuie să existe. La fel ca OTV, la fel ca manelele, la fel ca scursura de imitație de modă în vestimentație, muzică și atitudine pe care-o vezi în orice club.

Da, sunt avocatul diavolului și lucrez pro bono.* Dar numai atunci când împart masa cu un duo de ipocriți care susțin democrația da’… nu prea. Și dacă nu v-ați făcut încă o idee despre scena pe care tocmai v-am povestit-o, uitați-vă spre Cotroceni: e acolo, la tribună, unul care face parte din aceeași tagmă cu ăștia doi. Un alt impostor care a păcălit oamenii că știe ce face și, deși zice că luptă pentru democrație, e un pui de dictator.** Și daca TOT nu v-ați prins de situație – că unii nu știu ce-i aia analogie și nivel micro, vă explic și mai în detaliu: situația mea o trăiți zilnic, dar nu vă dați mereu seama de asta. Dați nas în nas cu aceleași rebuturi umane care vă fac viața un chin, dar fiindcă sunt mai bătrâni, mai mari și pot să vă concedieze, acceptați politica firmei și vă înghițiți înjurăturile. Înjurați. Serios. Băga-ți-vă pula in mama cuiva măcar o dată pe zi. Măcar în ceva. Măcar c-o faceți în scris, fie că nu posedați organul în cauză. De ieri mă simt excelent, și o să înjur căt o să mă satisfacă moralicește și emoțional.


*A nu se înțelege că agreez existența tabloidelor. Aș vrea să dispară toate, împreună cu toți viermii care contribuie la distrugerea bunului simț, dar nu prin îngradirea libertăților civile, ci din proprie inițiativă sau forțați de un public care nu le mai cumpără dejecțiile.
**Părerea mea despre Băsescu, în caz ca unii fanatici politici nu s-au prins și cred ca țin cu opoziția, coincide cu părerea mea despre întreaga clasă politică: sunt aceleași maimuțe grotești de 20+ ani încoace, care s-au învârtit în aceleași cercuri, pe diverse funcții, și au realizat fix nimic. Motiv pentru care-mi anulez votul la fiecare alegere, ceea ce vă sugerez să faceți și voi, și le urez să moară devorați de termite. Fiindcă sunt genul de om care te calcă cu mașina, dacă-l calci pe coadă.

Niciun comentariu: