duminică, 2 noiembrie 2008

In ograda personala...



Tocmai am petrecut (alte) 8 ore infernale cu C.F.R.-ul, deci nu sunt dormit si nici cafeaua nu a iesit prea buna. Asteapta-te la ce e mai rau...

M-am saturat. De fiecare data cand ridic nasul, cuvantul sau doua degete, mi se lipeste o palma peste ochi si o replica de genul "Taci! Esti prea mic!'. Pupa-ma-n... coada! Blog in sus, blog in jos, de ce aia, de ce cealalta... Sa te lamuresc.

De ceva vreme incoace au aparut o groaza de imbecili, agramati si oligofreni, care se cred bloggeri. De fapt, titlul de blogger este zero, e o vrajeala. Un cuvant potrivit ar fi "ziarist". Fiindca asta faci: scrii. Sau asta crezi TU ca faci. Pe langa rahatul cu prune servit drept replica zilnica de unii - anume insemnari din doua propozitii si cinci poze - mai avem parte si de rahatul cu perje. Mai precis, e vorba de acele insemnari catalogate in bloguri drept cugetari ale unor oameni importanti... sau, mai bine zis, cunoscuti. Astfel, fiindca Pulica Franaru' a hotarat el azi-noapte, dupa un paharel de tarie, ca iaurtul e negru, intreaga populatie a blogosferei se invarte in jurul noului concept ideologic de iaurt afro-american (ca sa fiu politically correct). Pulica Franaru' poate avea orice alt nume; gandeste-te la o "vedeta" si adauga .ro in bara adresei de Explorer. Si totusi, nu asta e problema - unii scriu chiar bine: vezi si tu blogroll-ul meu. Problema se intoarce la veterani. La aia de se zice ca au pus bazele hobby-ului/job-ului asta in Romania, aia de cica au fost pe la ziare si TV. Cu riscul de a deveni redundant, ma calca pe nervi ideea de vechi = bun.

Dupa parerea mea (si NUMAI a mea), din punct de vedere muzical, ca sunet, calitate si ce mai vreti voi, The Doors sunt o trupa de doi lei si niste maruntis. Cum spuneam, doar parerea mea. Am aceeasi parere si despre Sex Pistols, The Rolling Stones si alte trupe consacrate. Cu toate acestea, nu spun ca nu au avut o contributie uriasa in muzica! Da, hai sa dam Cezarului ce e al Cezarului! Dar nu sa-l ingropam in complimente gratuite. Citeam mai devreme, la etajul unui tren accelerat nou si teribil de incomod, ca Bad Pitzi arunca palme in stanga si-n dreapta celor care indraznesc sa critice stilul bloggerilor veterani. Heh... O citesc pe Pitzi de ceva vreme (nu atat de mult ca altii) si ii respect parerile care, in general, coincid cu ale mele. Totusi cu asta nu pot fi de acord! Doar fiindca te cheama cumva, nu inseamna ca o sa accept orice flegma cu eticheta literara. Mi se pare la fel de absurd ca habotnicii care merg la biserica, apoi reproduc acasa tot ce le-a zis preotul care, chiar el, nu intelege o boaba din ce spune. Nu fiindca e prost, ci fiindca, de multe ori, lucrurile despre care vorbeste se aplicau acum 2000 de ani!

Intr-un mod indirect, asta mi se pare un inceput de campanie tip "Ciocu' mic ca esti pitic!". Sunt sigur ca B.P. nu a intentionat asta si, din ce citeam acolo, e vorba de niste unii care s-au legat de Zoso, un blogger mai mult decat bazat pe treaba lui. Da, motivat, dar generalizand (fiindca la asta se ajunge pana la urma), nu putem inghiti orice gogoasa de la astia mai mari. A nu se intelege gresit! Psihologic vorbind, majoritatea rebelilor au o atitudine comuna in tot ceea ce fac si, de obicei, nu suporta din principiu ideea de a respecta pe cineva fiindca are o varsta sau o experienta, pana cand acel cineva nu le dovedeste ca e demn de acel respect. Nu, eu nu sunt asa. Am relatii excelente cu batranii si persoanele consacrate pe diverse domenii. Printre cei mai buni prieteni mi se numara persoane care mi-ar putea fi tati sau bunici, pe care-i stimez enorm. Si nu, eu nu vreau sa fac nici o campanie fiindca nu mai cred in schimbarea celorlalti, ci in schimbarea personala. Cu alte cuvinte, nu critic fiindca imi sta in fire si nu urlu sus si tare fiindca vreau sa intorc lumea pe dos, ci fiindca sunt cu adevarat scandalizat. Asadar, daca esti blogger, nu baga in seama ce zic dinozaurii fiindca, in majoritatea cazurilor, comenteaza fiindca sunt gelosi si le e frica sa nu le iei painea de la gura (la propriu si la figurat)!

Pe aceeasi tema, dar la alt nivel, subiect discutat probabil si de Badea zilele astea, vreau sa abordez greva profesorilor. Nu sunt analist politic amator, nici finantist si nici macar nu-mi bag nasul in politici - singurele informatii pe care le primesc imi sunt servite accidental de cate vreun post de radio sau de "In gura presei". Deci, evident, nu blogguiesc despre asta. Totusi, ar trebui sa fiu chiar tampit sa nu remarc ironia crunta care se deruleaza chiar in aceste momente. Din scandalul urias cu sporurile de salariu, care a facut intreaga tara si blogosfera sa vuiasca, eu unul am retinut un amanunt. Important, zic eu: nu sunt bani. Bun, nu sunt bani. Se voteaza din nou, pro, contra, invers si straight, se dau peste cap, fac flick-flack-uri ca e campanie electorala (a inceput azi, nu?) si urla toti acelasi lucru: N-AVEM FONDURI! OK, oameni buni! Guvernul e... sugaci si nu sunt fonduri. Iar noi, oameni cu bun simt, zicem "asta e, frate!" si ne gandim ca s-or simti si profesorii... Nu. Nu se simt: ei vor bani. Bani care... nu sunt. Unde au disparut? Stim cu totii, dar tot disparuti sunt si tot liberi sunt cei care beneficiaza de ei. Asa ca...? Asa ca facem greva. O punem DIN NOU de o greva, ca tara merge bine si toate-s pe roate, doar profesorii sunt nedreptatiti si ostracizati... Gresesc cu ceva? Spune-mi, serios! Adica... tocmai ziceam de schimbare in propria ograda si... ta-da! N-ati o greva, ca d-asta n-a mai fost de mult!

Nu l-am vazut pe Mircea aseara, dar tare-s curios ce o sa zica de asta. As straluci de bucurie sa aflu ca avem aceeasi parere. Daca nu, macar sa ma lumineze si pe mine. Poate eu, cu mintea mea de bloggeras amator, nu reusesc sa prind ideea...

E grele la romani, draga... Si ironia-i la putere. Se da in leagan, in toata splendoarea ei, alaturi de ignoranta. Si nu, hai sa nu fiu dramatic. Vorbesc de ignoranta aia... de-a dreptul elementara. Aia de te face sa uiti diverse zicale precum "nu vezi barna din ochiul dau, vezi paiul din ochiul altuia" si "educatia incepe acasa" si "uita-te in ograda ta" si altele si altele care-s banale si evidente. Atat de evidente ca nu le vedem.

Daca m-am/m-ati regasit in cele de mai sus, nu recunosc nimic. Eu sunt perfect. Eu n-am defecte. Eu sunt o specie de felina, deci nu ma afecteaza. Si eu fac parte din bloggerii aia cu instinct de supravietuire si obraz virtual gros. Si azi ma consider genial, al dracu' ca Ciutacu si mai tare-n maciuca ca Tuca. Asa, ca sa nu fiu mai prejos! Fir-as al naibii de ipocrit! ...Revin cu ipocrizia mai tarziu. Nu schimbati canalul.


Un comentariu:

Anonim spunea...

hah :)) ti-era dor de-o discutie in contradictoriu pe marginea [non-]valorii doors ?

dar mi-a placut remarca : parerea ta *exclusiv*. restul de 99.5% ai ascultatorilor rock ar avea niste comentarii.

hai noroc.