marți, 10 martie 2009

2012

De-abia astept sa apara filmul asta in vara si sa mai limpezeasca niste ochi somnorosi si ametiti de ignoranta. M-am saturat sa trebuiasca sa dau explicatii (cel putin unei persoane) de fiecare data cand subiectul apare intr-o conversatie. O mai fac o data, aici: conform mai multor calendare antice, pe data de 21.12.2012 timpul se termina. Cu alte cuvinte, vine sfarsitul lumii, timpul se termina, se finalizeaza auto-distrugerea pe care am inceput-o. Sa ne aplaudam singuri pentru superba prestatie si recordul de viola o planeta pana la stadiul de "praf si pulbere" in doar 100 de ani.

Mai sunt 3 ani, asa ca sa nu starnesc panica inutil: teoria 2012 este la fel de vaga si relativa precum crestinismul sau sansesle de succes in functie a presedintelui Obama. Vorbesc la modul "se va intampla" din simplul motiv ca eu SPER sa se intample lucrul asta. Oricum se va manifesta aceasta apocalipsa, cu sanse de lupta sau nu, in mod sigur se va filtra umanitatea sub sistem spartan, iar lucrul asta ma linisteste, chiar daca voi fi unul dintre cei cazuti. Suntem putini cei care suntem dispusi sa facem sacrificiul asta - suntem cei care imbratisam ideea unui sfarsit sau, conform Bibliei, unui nou inceput.


Zilele trecute, intr-un chat, am repetat explicatia unui american; subiectul s-a infiltrat in urma unei glume: fumez fiindca si-asa mai avem 3 ani de trait. Cand am explicat ca sper intr-un cataclism, mi s-a replicat ca sunt pesimist si am fost ignorat. A fost momentul in care am realizat cat de marunti sunt oamenii, nu numai aici, ci peste tot! Indivizii care se tem, care cred ca e o tampenie sa iti doresti un dezastru, care spun ca inca mai cred in spiritul uman, in dreptate si indreptare, sunt niste egoisti scarbosi. Zic asta cunoscand pe majoritatea celor care au impartasit conversatia in cauza cu mine; fie ca e vorba de asa-zisi familisti, care-si apara progeniturile (nascute bolnavicioase si viciate), fie ca e vorba de Cefe Late, care nu vor sa piarda ceea ce cu greu au agonisit prin furt, inselatorie si mizeria catorva amarati, modelul Eu-Mie-Pentru Mine, fie ca inoata in prostie, cu totii au aceeasi caracteristica tipica: ignoranta.

Mi-am amintit ieri de o discutie pe care o avusesem cu un canadian in Vancouver, om trecut de 40 de ani, sef de echipa de docheri in port. Era un tip destul de simpatic incat sa pot purta o discutie intre a urla la cativa muncitori si a repara ceea ce ei facusera prost, si i-am impartasit cateva lucruri despre ceea ce se intampla aici. I-am turnat tot ce aveam mai piperat: furturile de milioane de euro din fondurile UE, smenariile care se fac in parlament, guvern, consilii locale, magariile din preajma alegerilor, gen ceasurile cu termometru de-a lungul Tomisului, cand noi n-avem drumuri, sau stalpii pe care scrie "Spatiu Verde" din sectorul 4, Bucuresti, plantati din 20 in 20 m. pe peticele de verdeata. Raspunsul? Mi-a clipit absent si mi-a replicat urmatoarea (parafraza): "Ah! Pai asta nu e nimic!" -moment in care ma asteptam la o bomba, la un cutremur care sa-mi zdruncine valorile pe care le aveam vis-a-vis de Canada- "La noi in cartier (cartier suburban) exista un consiliu de administratie. Consiliul are grija ca fiecare casa sa arate frumos si cartierul sa fie curat, dar se ocupa si de propria cladire, binenteles. Seful consiliului a hotarat sa cumpere niste mocheta noua pentru holuri si, dupa ce ne-a convins sa acceptam cheltuiala, am descoperit ca furase din mocheta si isi pusese si el in propria casa! Inacceptabil!". Nu am stiu ce sa raspund; sa-i spun omului ca e un cretin? Nu, am dat din cap, afisand o figura contemplativa si m-am scuzat, facand pasi cat mai repede de-acolo. E clar: ignoranti sunt peste tot! De fapt, la ce ma asteptam? Ar fi trebuit sa-i multumesc fiindca, fara sa vrea, imi explicase de ce occidentalii sunt atat de socati cand pun piciorul in Romania. Normal! Cand dai ochii cu un minotaur si realizezi ca nu e doar o poveste, iti cam vine sa injuri...

Alt exemplu bun ar fi americanul pe care Cosmin l-a interpelat intr-un barulet din Bucuresti. Tipul sorbea un Jack si se amuza teribil: "De-abia venisem de la aeroport si nimeresc in mijlocul unei filmari." Var-miu, mirat, il intreaba: "Ce filmari? Se toarna un film in oras?" Americanul, amuzat, ii raspunde: "Da! Eram in taxi si am vazut la semafor o caruta cu cai!" Dupa cateva minute de confuzie, Cosmin ii raspunde ca nu e vorba de nici un film si ca proprietarul vehiculului rudimentar era pe bune. Reactia? Nici pana in ziua de azi omul nu crede ca ceea ce a vazut era un autentic tigan, conducatorul unui vehicul cu doi cai obositi putere.

Dar las' ca-i avem si noi pe-ai nostri! Pai care te astepti, ba, ca Gica Facalet sa-si tina BMW-ul la bordura fiindca e criza? CUM?! El, cunoscut si invidiat de toata asociatia de locatari, frecvent frecator de scaune in vitrine, sorbitor inversunat de cocktailuri, sa cedeze in fata lui Nicu Americanu'? Pai ala are Hummer, fratie! Ala se urca peste amarata ta de Dacie fara sa clipeasca, imbarbatat de alcool sau nu! Cum sa faca ei economie? Sau, mai bine zis, cum sa accepte ei sacrificiul propriu in favoarea unei refaceri mondiale? Normal, doar nu ei sunt vinovati pentru toxicitate, crime, jafuri, incalzire globala s.a.m.d. Nu, nu ei sunt responsabili pentru faptul ca Bucurestiul este, in sfarsit, orasul nr.1 la poluare in Europa, ca doar nu-s ei patroni de fabrici de automobile!

Ce sa mai asteptam de la cei care sunt de vina? Sau de la cei care traiesc atat de marunt incat 2012, ca si eveniment, nu clipeste nici macar la marginea radarului personal? Bagam fripturi si grasimi si plastice cu M-uri galbene pe pachet, inghitim si inhalam otravuri pe care noi le facem, asimilam gudrom si monoxid de carbon si halucinante si alcool, ne futem ficatii si rinichii si stomacele si creierii, ne aruncam sinucigas in tone de fier pe care le infigem in cladiri, copaci, animale si alti oameni, ne ucidem in moduri creative familiile si prietenii si cunoscutii si necunoscutii, ne persiflam credintele si dogmele si ideologiile si traim bine!!! Da, intr-adevar! Cine dracu' sa-si doreasca anihilarea cand lucrurile merg perfect? Vreau 2012!



Niciun comentariu: